چهارشنبه، اردیبهشت ۲۳، ۱۳۸۸

اولين ميتينگ سياسي


دیشب مهشاد را بردم اولین میتینگ سیاسی عمرش؛ سخنرانی شجاع پوريان در حمایت از میرحسین موسوی در دانشگاه آزاد بندرعباس! بیشتر از نیم ساعت نماندیم. اولین باری بود که گذرم افتاده بود به این دانشگاه. انصافا محوطه زیبایی دارد. دانشگاه دولتی هرمزگان را قبلا رفته بودم؛ به هر چیزی شبیه بود جز دانشگاه؛ بیشتر به شهرک سینمایی دفاع مقدس شبیه! محل سخنرانی شجاع پوریان، نماینده اصلاح طلب و متین بهبهان در مجلس ششم و هفتم که برای مجلس هشتم رد صلاحیت شد، سالنی بود در طبقه ششم ساختمان پژوهش دانشگاه. سالن هم سالن خیلی بزرگی بود که طبیعتا تنها با کمتر از بیست و چهار ساعت اطلاع رسانی نمی شد انتظار داشت پر شده باشد. مشیری رییس دانشگاه آزاد بندرعباس تحصیل کرده اروپاست و می گویند پدر دانشگاه آزاد بندرعباس است! نماینده منتقد دولت در مجلس هفتم بود که او را هم برای مجلس هشتم رد صلاحیت کردند و جاسبی هم او را برگرداند به ریاست دانشگاه آزاد بندرعباس. بعد از خیرمقدم گویی رییس دانشگاه، نوار صحبت میرحسین موسوی پخش شد که دانشجویان حاضر شدیدا تشویقش کردند. این بخش از صحبت های میرحسین پخش شد که می گفت: "نمی شود که از عزت مردم غزه حرف بزنیم ولی عزت مردم خودمان را فراموش کنیم". بعد هم سرود "یار دبستانی من" پخش شد که ابتدا چند نفری در گوشه سالن پاشدند و دست ها را بالا بردند و به دست بغل دستی گره زدند که همین حرکت شیوع پیدا کرد و اکثر حاضران این کار را تکرار کردند. دراین حین پنج برادر که ریش داشتند و پیراهنشان را هم انداخته بودند روی شلوارشان سالن را ترک کردند و وقتی "یار دبستانی من" تمام شد دوباره سه نفرشان برگشتند و جدا از جمعیت آن عقب – مقب ها نشستند برای خودشان؛ احتمالا داشتند خیلی خون دل می خوردند. یکی از عزیزان مطبوعاتی بندر را هم دیدم و عکسی که از مهشادِ من گرفت و عکسی که از "حسین"اش به من نشان داد ... شجاع پوریان در همان اول صحبت هایش حسابی به هیکل صدا و سیما آفتابه گرفت از بالا تا پایین. گفت: "چطور است در دور قبل انتخابات ریاست جمهوری صدا و سیما از شش ماه قبل از انتخابات زمینه نقد و بررسی دولت وقت، دولت خاتمی، را فراهم کرد ولی امروز که یک ماه مانده به انتخابات انگار نه انگار که قرار است انتخاباتی در کشور برگزار شود". بعد هم رفت سراغ دولت نهم ... مهشاد شب چند بار گفت: "امروز رفتم دانشگاه ... خسته شدم". این بود خاطره اولین میتینگ سیاسی مهشاد

ارسال یک نظر